Keď som ráno vstával do práce bola jasná obloha a teplomer ukazoval -6°C, bolo rozhodnuté. Beriem si so sebou do batohu fotoaparát a teleobjektív Tamron 70-300mm. Z kancelárie mám výhľad na malofatranské Martinské hole (Krížavu) a niečo si pri východe slnka vycvaknem. Okolo 7:20 ožiarilo slnko vrchol Krížavy a tak som otvoril okno nastavil objektív na 300mm, fotoaparát som mal na programe Priorita clony aby sa čas počítal automaticky, clonu som nastavil na F8 tak aby mala fotografia hĺbku, citlivosť som nastavil na ISO1600 tak, aby mi čas vyšiel 1/500s a bol som schopný udržať záber bez pohnutia v ruke. Nezabúdajte ak fotíte z ruky musí byť čas expozície kratší ako je ohnisko, s ktorým fotíte už po prepočte crop faktoru, teda v mojom prípade 300mm x 1,5 = 450, preto ten čas 1/500s. Ak by som mal v práci statív tak by bol záber ešte ostrejší s menším šumom ale ten sa mi žiaľ nevošiel do batohu. Spravil som viac záberov a tento sa mi zdal najlepší, vhodný na ďalšie spracovanie.
Porovnanie fotografie pred a po úprave v programe Adobe Camera Raw:

Fotografiu som otvoril v programe Adobe Camera Raw a spravil tam zopár upravení, ktoré dodali fotografii živosť, hĺbku a samozrejme aj ju trošku zatraktívnili ale hlavne som sa snažil aby fotografia vyzerala tak ako som to videl v skutočnosti. Bolo to jednoduché a nezabralo mi to ani 5 minút poťahovania posuvníkov.
Pracovné prostredie som nastavil na sRGB IEC6 1966-2.1 a 16bit. Takto budete pracovať s fotografiou v plnej kvalite s maximálnym možným rozlíšením.

Ako prvé som v základnom okne nastavil Exposure -0.30, Contrast +26, Highlights -10, Whites -40, Blacks -25, Clarity +15, Vibrance +30 a Saturation +3. Vyváženie bielej som mal nastavené vo fotoaparáte na AUTO a nakoľko zasnežený vrchol osvietilo slnko, vyváženie bolo v poriadku a sneh bol s nádychom do červena preto to nebolo treba meniť.

Fotografiu som potom v okne DETAIL doostril a odstránil z nej šum, nastavením týchto hodnôt. Sharpening Amount +100, Radius 1.0, Detail 35, Masking 0 a Noise Reduction Luminance 30, Luminance Detail 50, Luminance Contrast 30, Color 25 a Color Detail 50.

V okne HSL/Grayscale som kúsok oživil červenú a modrú farbu nastavením Reds v okne Saturation a Luminance na +35 a Blues na +27.

V okne Lens Correction som opravil skreslenie objektívu cez integrované profily objektívov, vybraním práve použitého Tamrona SP 70-300mm f4-5.6 Di VC USD. Vybraním profilu daného objektívu odstránite skreslenie, ktorým trpí a zároveň aj vinetáciu v rohoch fotografie.

Farebný profil v okne Camera Calibration som nechal nastavený na Adobe Standard, ktorý produkuje najlepšie výsledky pri spracovávaní fotografií v programe Adobe Camera RAW.

Nevýraznú oblohu som upravil kliknutím na ikonku Graduated Filter a natiahnutím linky od vrcholu fotografie až po časť kde začína tmavý les. Počas ťahania som držal na klávesnici stlačenú klávesu SHIFT aby bola linka úplne rovná. Farbu oblohy som v položke Temperature potiahol do reálnejšej modrej nastavením posuvníka na -50. Potom som ešte výber dopiloval nastavením posuvníkov na Exposure -0.05, Contrast +15, Highlights -15, Shadows -5 a Clarity +40.

Upravenú fotografiu som uložil cez položku Save Image vo formáte .TIF 16bit bez kompresie tak, aby som ju mohol v plnej kvalite ďalej zmenšovať, prípadne ju inak upravovať napríklad vo Photoshope.

Pre jednoduchšiu ilustráciu som pre Vás pripravil video s celým postupom:
[ Zobraziť originálnu fotografiu v novom okne ] [ Zobraziť upravenú fotografiu v novom okne ]